tutorial - spódniczka

|
szyłam właśnie spódnicę dla mojej małej modelki,
przy okazji zrobiłam tutorial - mam nadzieję, że się przyda, bo to mój pierwszy raz ;)

spódnica bedzie miała falbankę ;-)

Co potrzebujemy?

1 pas tkaniny - krótszy - np. 75cm*19cm
1 pas tkaniny - dłuższy - np. 130cm*26cm
(wymiary można zmieniać, im większa różnica między krótszym a dłuższym pasem, tym bardziej zmarszczona będzie dolna część)
lamówka (może być bez niej, ale ja wolę ukrywać szwy, a nie mam owerlock'a)
gumka - dopasowujemy do obwodu brzuszka :)

1. zaczynamy od wyboru tkanin i wycięcia pasów

2. materiał dłuższy, składamy wzdłuż dłuższego boku na pół, lewą stroną do lewej

3. szyjemy luźnym szwem dłuższą krawędź



4. ściągamy jedną nitkę, tworząc marszczenie, długość zmarszczonego kawałka powinna być równa długości "krótszego" kawałka


5. przypinamy falbankę do prawej strony "krótszej" tkaniny i zszywamy je

6. przyszywam lamówkę, żeby ukryć wewnętrzny szew





7. można po prawej stronie przestębnować łączenie tkanin


8. teraz składamy spódniczkę prawą stroną do prawej i zszywamy bok



9. robimy na górze tunelik na gumkę



10. wciągamy gumkę


11. i gotowe :)





i na modelce (dwie wersje spódniczki)


Miłego szycia :)

2 komentarze:

cOto.patchwork pisze...

Śliczna spódniczka!
Modelka przepiękna - ale to wiadomo, że po mamusi!!!
A dlaczego są dwie wersje spódniczek? Nie mogłam na zdjęciach się dopatrzeć różnic....

jagodowa pisze...

bardzo dziękuję za kursik... właśnie nabyłam maszynę, więc pozwolę sobie skorzystać bo też mam w domu małą modelkę:)

Prześlij komentarz